Deel dit artikel
-

Couverts van RTL gaat concurrentie aan met Seatme, Dinnersite

Couverts, een bedrijf dat een online reserveringssysteem voor restaurateurs levert, lanceert in september een eigen site waar de consument terecht kan om online te reserveren bij restaurants door heel Nederland. Hiermee gaat het direct de concurrentie aan met sites als Seatme en Dinnersite. (meer…)

Deel dit bericht

5 Reacties

Gerry Worst

Kansloos. Courverts heeft met de mediapower van rtl maar 250 restaurants weten te overtuigen. Vele malen minder dan de concurrent. Wat een arrogantie om te denken dat je vervolgens met mediapower de consument kan overtuigen. Ondanks alles blijven consumenten gewoon telefonisch reserveren.

Phileas Fox

ik denk dat marktleider iens – die hier vreemdgenoeg niet genoemd wordt – de sterkste speler is die restaurants aan zich kan verbinden.

Jannemiek - Emerce

@Philleas Ik heb wel aan Iens gedacht natuurlijk. Maar aangezien dat meer een recensiesite is waar eters hun mening geven over een restaurant, dat is immers het hoofddoel van Iens – minder een concurrent dan de andere genoemde sites in dit artikel met dit onderwerp.

Sander Klos

Inderdaad zijn we de grootste recensiesite. Bedenk echter dat ons hoofddoel niet meer uitsluitend het recenseren van restaurants is en dat we ons sinds 2010 ook op het online reserveren richten. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk, het versterkt elkaar zelfs! Mensen gebruiken iens.nl om restaurants te vinden en de recensies helpen ze om een keuze te maken. En wanneer je een leuk restaurant tegenkomt, wil je toch gelijk een tafel reserveren? Als je erover nadenkt is de grootste en meest gebruikte online restaurantgids juist dé plek om ook online te reserveren. We hebben niet voor niets in korte tijd ca. 750 restaurants aangesloten en dat aantal neemt snel toe. Die restaurants krijgen van ons dan een prachtige online omgeving voor hun elektronisch gastenboek, e-mailmarketing, tafelmanagement en nog veel meer. Uiteindelijk gaat het ons dus om het succesvol verbinden van consumenten en restaurateurs via internet en mobiel, en online reserveren is daarbij een belangrijke schakel.

Marcus Menning

In de eerste plaats heeft Couverts een zeer slecht marketing verhaal opgezet, waarbij zei stellen dat “restaurants niet altijd telefonisch bereikbaar zijn”, ik moet de eerste eigenaar nog ontmoeten die onverschillig is of zijn bedrijf bereikbaar is. Een onzinnig argument wat niet strookt met de werkelijkheid. Ten tweede is de naam van het bedrijf zeer slecht gekozen, iets wat een goede marketeer gewoon op voorhand kan vertellen. Daarnaast is er geen voorzorg genomen wanneer mensen een onjuiste naam intoetsen in hun browser, er wordt dus niet doorgelinkt naar de juiste URL, ook een kapitale fout. Zelfs met een mediabedrijf als RTL achter zich blijft Couverts achter op de concurrenten, een teken aan de wand! Nee, ik denk dat dit infinitief het niet gaat redden, vooral wanneer ze zowel consumenten en restauranthouders als halve zolen afschilderen die alleen met hun App bereikbaarheid mogelijk maken. Fout!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond