Deel dit artikel
-

Criteo schuift performance-reclame in mobieltjes

De gedragsgebaseerde reclametechnieken van Criteo worden ontsloten voor het mobiele domein, apps in het bijzonder.

Mobiele ontwikkelaars krijgen er een nieuw middel bij om misschien toch nog wel geld te verdienen met hun werk. Veel apps kosten immers meer dan ze opleveren. Technologiebedrijf Criteo brengt een nieuwigheid uit die belooft dat de ontwikkelaar meer geld kan verdienen aan zijn trouwste gebruikers.

Concreet houdt het in, dat de ontwikkelaar reclameruimte in zijn app beschikbaar moet maken aan Criteo. Het bedrijf zoekt vervolgens in zijn eigen databases of ze deze gebruiker, bijvoorbeeld via zijn gedrag op het web, al kennen van andere gedragspatronen. Zo ja, dan krijgt hij reclame voorgeschoteld op basis van eerdere gedragingen en intenties.

Deze mobiele versie van ‘performance based advertising’ vloeit voortuit de overname van het bedrijf Ad-X Tracking in juli vorig jaar.

Criteo ging afgelopen najaar naar de beurs. Beleggers waarderen het bedrijf nu op twee miljard euro. De koers staat een fractie hoger dan bij de beursgang.

Foto: tetue (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond