Deel dit artikel
-

Criteo steekt 20 miljoen in AI-lab

Reclametechnologiebedrijf Criteo zet komende drie jaar twintig miljoen euro opzij om zich te verdiepen in kunstmatige intelligentie.

Met het geld wordt een lab ingericht dat moet fungeren als een omgeving waar technici kunnen experimenteren met en bouwen aan nieuwe technische hulpmiddelen. ‘Kunstmatige intelligentie’ is een hippe term, maar de Fransen willen grondig uitzoeken wat ze er daadwerkelijk mee kunnen productniveau.

Het lab gebruikt het geld voor mensen en middelen. De AI-activiteiten staan onder leiding van hoofd van de afdeling onderzoek Suju Rajan.

Criteo wil zijn bevindingen delen met de reclameindustrie. Inzichten worden besproken op fora, technische hulpmiddelen gaan naar open source repositories als Github, waar het bescheiden maar toch actief is.

Het AI-lab wordt gevestigd in Parijs. Ook Facebook en Google richten zich nadrukkelijk op de Franse hoofdstad als AI-centrum.

President Emmanuel Macron zegde in maart 2018 toe dat hij 1,5 miljard euro gaat investeren in de ontwikkeling van een AI-ecosysteem in Frankrijk:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: helloninja (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond