Deel dit artikel
-

Criteo met zoekoplossing voor Google Shopping

Criteo lanceert een geautomatiseerde end-to-end-oplossing op basis van machine-learning voor Google Shopping.

Marketeers kunnen daarmee gebruikers opnieuw benaderen via behavioral targeting-technologie of hun rendement verhogen met biedingen op basis van een nauwkeurige analyse van productkenmerken, performancegeschiedenis, gebruikersintentie, gebruikt apparaat en gebruikersgedrag.

Volgens Criteo zijn de tools die vandaag de dag beschikbaar zijn voor Google Shopping, te complex en tijdrovend.

Het bedrijf heeft het product getest met dertig retailers van de Verenigde Staten.

Search is nog altijd het belangrijkste digitale kanaal voor marketeers: 45 procent van hun budget gaat naar digitale advertenties, waarvan 21 procent naar Product Listing-advertenties.

Criteo Predictive Search is vanaf nu beschikbaar in de Verenigde Staten. In de loop van 2017 wordt de oplossing wereldwijd uitgerold.

Deel dit bericht

1 Reactie

Sander Roose

Een relevant initiatief van Criteo. Van handmatige categorie/merk niveau biedingen in Google Shopping naar geautomatiseerde productniveau biedingen gaan leidt inderdaad tot een forse uplift. Ik mis in dit artikel het vergelijk met andere aanbieders van marketing automatiseringssoftware, bijvoorbeeld met pakketten die reeds beschikbaar zijn op de NL markt. Omnia’s Dynamic Marketing module stelt retailers bijvoorbeeld ook in staat om Google Shopping biedingen op productniveau te automatiseren op basis van o.a. de in het artikel genoemde variabelen. Omnia gaat daarin nog verder doordat het bid management ook gebaseerd kan worden op omnichannel cijfers (impact van Shopping advertenties op offline verkopen) en daarnaast productniveau pricing data gebruikt kan worden, zowel in filters als in bid management. De pricing van producten heeft een grote impact op het rendement van Google Shopping campagnes.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond