Deel dit artikel
-

Customer Data Award naar ‘innovatief Sanoma’

De Customer Data Award 2015 is gisteren uitgereikt aan uitgever Sanoma. De prijs is een waardering voor de wijze waarop Sanoma klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content te personaliseren. Andere gedadigden waren Emté, KPN en V&D.

De aanpak van Sanoma is een perfect voorbeeld van hoe je data in kunt zetten, zodat zowel het bedrijf als de klant er voordeel van heeft, zegt juryvoorzitter Kees Groenewoud (Cmotions). ‘Marketing heeft alles te maken met personaliseren en relevant zijn en dus moet je als organisatie data omarmen. Sanoma loopt voor in deze ontwikkeling en toont tevens de nodige durf. Daarbij is Sanoma ook open naar consumenten over hoe wordt omgegaan met de verzamelde data. Een winnende combinatie.’

De uitgever combineert het surfgedrag met onder meer abonnementsgegevens van zijn tijdschriften, GPS-data, interesseprofielen en weerinformatie. Na een test bij VT Wonen rolt men deze aanpak nu uit over alle merken van Sanoma. ‘We zagen namelijk niet alleen de aantallen kliks stijgen, maar ook de omzet groeien’, reageerde het bedrijf gisteren.

De Sanoma-case wordt vandaag gepresenteerd op de DDMA Data Dag. Ook de andere genomineerden spreken en daarnaast laten experts als Arent van ’t Spijker van Blinklane Consulting, Joris Merks-Benjaminsen van Google en Roy Scheerder van Transavia zien hoe organisaties nieuwe kansen creëren door innovatief en intelligent gebruik van klantdata.

Deel dit bericht

1 Reactie

Big

Je zou hier ook de big-brother award kunnen winnen hiermee

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond