Deel dit artikel
-

Dagelijks 50.000 bezoekers op vernieuwde Veronica-site

Veronica heeft al haar aparte websites gerestyled en onder een noemer gebracht. Doel is de adverteerders beter van dienst te zijn. Het Veronica-netwerk trekt 50.000 unieke bezoekers per dag, zegt commercieel manager Chi Lueng Chiu, en draait 'om en nabij' break even.

Veronica Digitaal exploiteerde tien verschillende sites, waaronder www.veronica.nl en www.formule1.nl. Al deze sites zijn nu gerestyled en ondergebracht in het Veronica portaal. Bij elkaar trekt Veronica 12 tot 15 miljoen pageviews per maand.

Chi Lueng Chiu legt uit dat Veronica leider wil zijn in de markt voor 15 tot 35-jarigen. 83% van de bezoekers aan het Veronica-netwerk behoort tot die groep. "In die leeftijdscategorie zitten veel migratiepunten: eerste baan, eerste auto, huis, huwelijk, kinderen. Met de bundeling willen we de adverteerders een groter bereik bieden." CPM's liggen tussen de 30 en 50 gulden.

De primaire doelstelling is op dit moment volgens Chiu niet om winst te maken, maar om een voldoende 'customer share' te verkrijgen. "Onze eerste missie is daarom te investeren in de dialoogarchitectuur zodat we beter kunnen communiceren met de doelgroep." Die dialoog is onder andere gebaseerd op de permanente analyse van clickstreams. Chiu: "Het is een impliciete dialoog, op basis van surfgedrag. Mensen hoeven bij ons geen vragenlijstjes in te vullen."

E-commerce moet vanaf mei 25% van de inkomsten gaan genereren. Chiu: "Er zal ruimte gecreëerd worden voor diverse aanbieders in een 'funshop area'. In artikelen zal daar naar verwezen worden, want dat is tenslotte ook informatie. De redactie is verder wel onafhankelijk."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond