Deel dit artikel
-

DAN DNA brengt diensten Data2Decisions naar Nederland

De data-eenheid van Dentsu Aegis Network in Nederland, DAN DNA, gaat zijn klanten econometrische modeling aanbieden via de diensten van het Engelse zusterbedrijf Data2Decisions.

Data2Decisions maakt het voor adverteerders mogelijk om econometrische analyses te doen van de marketinguitgaven. Anders verwoord: er kunnen diepe analyses worden gedraaid over de effectiviteiten van die uitgaven. DAN DNA zegt zelf: ‘op een niveau dat op dit moment nog niet beschikbaar is in de Nederlandse markt.’

De managing director van DNA DNA, Walter Flaat, zegt per e-mail: ‘De uitbreiding met Data2Decisions is voor ons een belangrijke strategische zet om Nederlandse adverteerders beter inzicht te geven in wat daadwerkelijk de effecten zijn van hun volledige marketingmix. Dit geldt voor online en offline media, maar ook bijvoorbeeld effecten van prijsbeleid, invloed van concurrenten, seizoensinvloeden, distributiekanalen en regionale effecten”.

Telefonisch was hij kort voor publicatie niet bereikbaar voor toelichting.

Data2Decisions uit Londen krijgt hiermee ook een lokale aanwezigheid op de Nederlandse markt. Het beschikte al over regionale kantoren in Noord-Amerika, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Denemarken, Hongarije, Australië en Singapore.

Data2Decisions is een wereldwijd label van Dentsu Aegis Network gericht op analyse en consultancy op gebied van marketing effectiviteit, met name door marketing mix modeling en optimalisatie. Het hoofdkantoor van Data2Decisions is gevestigd in Londen. Regionale kantoren zijn gevestigd in Noord-Amerika, Canada, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Denemarken, Hongarije, Australië en Singapore en Nederland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond