Deel dit artikel
-

De Nieuwe Zaak wordt winkelexploitant

De Nieuwe Zaak, een bedrijf dat is gespecialiseerd in advies en marketing rondom e-commerce, wordt binnenkort ook winkelexploitant.

“We zijn heel bewust ook winkelier aan het worden, zodat we niet maar van langs de zijlijn advies geven maar werkelijk met onze voeten in de modder komen te staan”, zegt directeur Jurrien Kerstholt van De Nieuwe Zaak uit Zwolle.

“Steeds meer winkeliers hebben een product feed, bijvoorbeeld om hun goederen bekend te maken bij prijsvergelijkers”. Zo’n feed fungeert tevens als input voor de winkels die De Nieuwe Zaak Retail onder eigen merk gaat exploiteren. “Wij doen de marketing, verkoop, klantenservice en handelen de betalingen af. Onze klanten krijgen dus een kant en klare, betaalde order binnen die gereed is om uit te leveren”.

Kerstholt denkt niet dat hij hiermee met zijn klanten gaat concurreren. “De artikelen worden bij hen gekocht en ze profiteren van de kennis die we opdoen. Daarnaast is het ook niet uitgesloten dat we gezamenlijk met een winkelier een aparte onderneming gaan opzetten”.

De ondernemer denkt dat hij rond de zomer van 2010 drie eigen winkels exploiteert, gericht op de consumentenmarkt. De eerste ervaringen deed hij met zakenpartner Peter van Noord op met een kerstpakkettenwinkel, welke casus door Twinkle Magazine hier is beschreven. “De ervaringen daar leerden ons al dat onze activiteiten niet kanibaliseren op die van onze klanten”.

Foto: sashafatcat (cc)

Deel dit bericht

7 Reacties

Erik Baumann

Zelf als webbouwer met de voeten in de modder is een goede strategie. Wij (Media concepts) doen dit al jaren. Inmiddels is ons zusterbedrijf hoteliers.com (hotelboekingen) groter dan we webbouwtak!

Sjoerd Keijser

Top idee, practise what you preach!

Bart Manders

De andere kant op kan natuurlijk ook, van webwinkel naar bureau. Wij (Blue Mango Interactive) zijn de verzelfstandiging van de marketing, IT en designafdeling van Typhone.nl (nu onderdeel van The Phone House Nederland).  Naast het werk voor onze opdrachtgevers werken we ook veel aan hard aan eigen online/ecommerce projecten.  Het is zeker een groot voordeel als je aan beide kanten ervaring hebt. En daarnaast erg efficient werken als je zelf alles zelf in huis hebt. 

Martijn

Wat ik me afvraag: DNZ gebruikt de productfeeds van haar klanten, maar je kunt op de site direct bestellen en krijgt ook op dezelfde site een winkelmandje i.p.v. op de site van de daadwerkelijke leverancier. Hoe is de afhandeling van de artikelen dan geregeld? Mijn beeld was dat dit via de oorspronkelijke site moet.

Jurrien Kerstholt

@Martijn. De transactie vindt plaats op de DNZ site(s). Klantenservice (eerste lijn) ligt ook bij ons. Na de checkout op onze site sturen wij in feite een complete order door naar de leverancier. Die regelt zaken als verzending met de consument.

Ruud

Is het niet een wijziging van formule omdat het ontwikkelen van maatwerk webwinkels slecht liep / te veel aandacht vergde?

Jurrien Kerstholt

🙂 nee, gelukkig loopt dat gewoon door. DNZ Retail is een ontwikkeling naast onze eCommerce projecten, ecManager software ontwikkeling en Online Precisie Marketing werkzaamheden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond