Deel dit artikel
-

De week in mobile: start-up explosie in de Valley

Het zelfvernietigende sms'je trok van alle mobiele nieuwtjes de meeste media-aandacht afgelopen week. Een aardig idee, bedacht door een Brits bedrijf. Britse bedrijven zijn sowieso 'into' sms lijkt het, want ook het idee voor de site www.huntforit.co.uk die gebruikers laat bieden op producten via sms komt uit het Verenigd Koninkrijk.

Als de Britse sms-bedrijfjes écht willen doorbreken, moeten ze snel de oversteek maken naar de Verenigde Staten. Volgens De San Francisco Chronicle vult Silicon Valley zich op dit moment met bedrijven die zich richten op mobiele telefonie. In de laatste jaren zijn er 70 tot 100 ‘mobiele’ start-ups bijgekomen. En de investeerders krijgen steeds meer interesse in deze bedrijven.

Speelfilms op mobieltje
Volledige speelfilms bekijken op je mobieltje? Netweroperator LongcarSprint biedt films aan voor haar 3G- en CDMA-netwerk, meldt de CIO Today. De kwaliteit van de films ligt bij 3G aanzienlijk hoger dan bij CDMA. De operator gaat vooral oude films uitzenden: John Wayne uit 1947 en Marlon Brando uit 1961.

Zelfvernietigend sms’je
Mensen die bang zijn dat de sms’jes die zij sturen later nog tegen ze kunnen worden gebruikt, kunnen in Groot-Brittannië nu tekstberichtjes schrijven die, na ontvangst, zichzelf na veertig seconden wissen. Het bedrijf Staellium biedt sinds vorige week deze dienst, waarop je een abonnement kunt nemen, aan. Volgens Staellium hebben in de eerste dagen zich al duizenden mensen aangemeld. De dienst is voor allerlei mensen een uitkomst, vertelt een woordvoerster van Staellium. Vooral beroemdheden en zakenmensen zouden er profijt van kunnen hebben.

Veilen via sms
De onlangs geopende site, huntforit laat gebruikers bieden op producten via sms schrijf netimperative. 10% van de opbrengsten gaan naar het goede doel. Het is natuurlijk handig dat je maar op de site hoeft te kijken, je product kiest en vervolgens los van het internet kan gaan bieden. Maar of het echt wat toevoegt?

Mobiele gamers zetten de trend
Mediabureau ING Entertainment concludeert naar aanleiding van een onderzoek dat videogamers voorop lopen op mobiel gebied. Zo zijn ze bereid meer te betalen voor nieuwe hard- en software, wisselen ze eerder van provider om toegang tot downloadables te krijgen. Erg verrassend is deze conclusie niet: mobiele gamers behoren immers tot de early adopters van mobiele toepassingen.

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws op mobiel gebied? Lees Emerce Mobile Weblog.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond