Deel dit artikel
-

De week in rfid: nieuwe opdrachten voor NCR

Op het RFID Journal Live congres vorige week in het Okura Hotel in Amsterdam werd bekend dat Amsterdamse bibiliotheken op grote schaal gebruik gaan maken van de technologie om hun collecties beter te beheren en te beveiligen. Op hetzelfde congres maakte NCR bekend dat het RFID aan een flink aantal Europese bedrijven gaat leveren.

 Het lijkt erop dat RFID ook in Europa van de grond komt want tot nu toe bleef het aantal bedrijven dat de technologie daadwerkelijk invoert beperkt. Zakenblad Forbes haakte daar op in met een verhaal over de noodzaak tot technologische vernieuwing: misschien dat RFID-investeringen zich niet meteen terugverdienen maar wie achterblijft, wordt later door concurrenten voorbijgestreeft.

RFID in Amsterdamse bibliotheken

Vijfentwintig filialen van de Amsterdamse centrale bibliotheek gaan RFID invoeren om hun collecties te kunnen beheren. Uitgeleende en ingeleverde boeken worden via de tags getraceerd (niet tot bij de mensen thuis trouwens). Het project is al een jaar bezig en zal tegen het eind van dit jaar zijn afgerond.

RFID Journal live

Eerder deze week tijdens de RFID Journal live conferentie in het Amsterdamse Okura-hotel maakte RFID materiaalfabrikant NCR bekend dat het op grote schaal aan Europese bedrijven gaat leveren. Of daar vraag naar is, moet nog blijken want de zaal zat in het Okura vol met leveranciers terwijl bedrijven die pilots wilden beginnen, ver te zoeken waren.

 

Forbes en RFID

‘Caught between a rock and a hard place’ is het voor sommige bedrijven, schrijft Forbes. Grote investeringen doen in RFID zonder dat je weet of en wanneer de investeringen zich terugverdienen. Maar als je het niet doet, lopen concurrenten binnen afzienbare tijd voor. RFID in a Box van Manhattan Associates is een oplossing, schrijft Forbes. Heette dit vroeger niet gewoon ‘reclame’?

 Het lijkt erop dat RFID ook in Europa van de grond komt want tot nu toe bleef het aantal bedrijven dat de technologie daadwerkelijk invoert beperkt. Zakenblad Forbes haakte daar op in met een verhaal over de noodzaak tot technologische vernieuwing: misschien dat RFID-investeringen zich niet meteen terugverdienen maar wie achterblijft, wordt later door concurrenten voorbijgestreeft.

RFID in Amsterdamse bibliotheken

Vijfentwintig filialen van de Amsterdamse centrale bibliotheek gaan RFID invoeren om hun collecties te kunnen beheren. Uitgeleende en ingeleverde boeken worden via de tags getraceerd (niet tot bij de mensen thuis trouwens). Het project is al een jaar bezig en zal tegen het eind van dit jaar zijn afgerond.

RFID Journal live

Eerder deze week tijdens de RFID Journal live conferentie in het Amsterdamse Okura-hotel maakte RFID materiaalfabrikant NCR bekend dat het op grote schaal aan Europese bedrijven gaat leveren. Of daar vraag naar is, moet nog blijken want de zaal zat in het Okura vol met leveranciers terwijl bedrijven die pilots wilden beginnen, ver te zoeken waren.

Forbes en RFID

‘Caught between a rock and a hard place’ is het voor sommige bedrijven, schrijft Forbes. Grote investeringen doen in RFID zonder dat je weet of en wanneer de investeringen zich terugverdienen. Maar als je het niet doet, lopen concurrenten binnen afzienbare tijd voor. RFID in a Box van Manhattan Associates is een oplossing, schrijft Forbes. Heette dit vroeger niet gewoon ‘reclame’?

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond