Deel dit artikel
-

Deliveroo Nederland haalt streven van vijftig ‘digitale’ restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo wilde eind 2019 vijftig virtual brands hebben in Nederland en dat doel is bereikt. Chicken Today uit Breda, onderdeel van Cafetaria Fine Food, is verwelkomd als vijftigste merk.

Virtual brands, ook wel digitale restaurants, zijn restaurantmerken die bezorgen vanuit bestaande of speciaal daarvoor opgezette keukens. Deliveroo startte twee jaar geleden met het opzetten van de virtual brands. Alle vijftig virtual brands zijn beschikbaar via de mobiele Deliveroo-app of -website.

De perceptie van voeding verandert en de consument stelt steeds hogere eisen aan wat er op zijn bord ligt, zegt de Britse maaltijdbezorger. Niet alleen aan de kwaliteit ervan, maar ook aan de keuze die daaraan vooraf gaat. Met een virtual brand kan een ondernemer inspelen op deze ontwikkeling.

De virtual brands die Deliveroo aanbiedt via het platform zijn niet de doorsnee restaurants die iedereen kent. Het zijn ‘kitchen only’-restaurants, zonder eigen locatie, tafels, stoelen of bediening. Zo kan voldaan worden aan de vraag van klanten naar bepaalde cuisine-types, zonder de risico’s en kosten die gepaard gaan met de start van een heel nieuw restaurant.

Het aanbod van virtual brands bevat onder meer vegan of vega-keukens en Poké Bowl-zaken. Ook is er een landelijk virtual brand: burger/grill-restaurant Streetfood by Han.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond