Deel dit artikel
-

‘Dertig procent mediabudgetten naar internetreclame’

Adverteerders in ons omringende landen zullen binnen twee jaar bijna een derde van hun totale mediabudgetten uitgeven op internet. De mediabestedingen zijn dit jaar ongeveer gelijk aan 2011, maar groeien volgend jaar weer.

Dat voorzien de mediaspecialisten van ZenithOptimedia, een bedrijf dat is gespecialiseerd in de analyse van mediabudgetten bij adverteerders wereldwijd.

De online mediabestedingen groeien tot en met 2014 met gemiddeld zestien procent. Dat leidt ertoe dat in landen als Engeland, Noorwegen en Zweden het online aandeel van de totale budgetten groeit tot dertig procent. Het snelst groeide online mediatype is display advertising en het populairste soort is paid search, reclame bij Google.

In Nederland groeien de mediabestedingen dit jaar ondanks de economische onzekerheden met 0,1 procent. In Duitsland en Frankrijk is dat respectievelijk een en twee procent. Vanaf 2013 worden er weer grotere groeicijfers geschreven, aldus de voorliggende voorspelling.

Deel dit bericht

1 Reactie

Boudewijn Beks

” In Nederland groeien de mediabestedingen dit jaar ondanks de economische onzekerheden met 0,1 procent.”

Volgens mij is dat buiten de inflatie om, en dus eigenlijk een inkrimping.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond