Deutsche Telekom investeert in Dropgifts

De investeringstak van Deutsche Telekom neemt een belang in DropGifts. Dat is een online dienst waarmee vrienden elkaar cadeaus en -bonnen kunnen sturen via Facebook.
Enkele miljoenen euro’s steekt T-Ventures (portfolio) in DropGifts, zo melden Duitse media. Het geld wordt gebruikt om de internationale uitrol van de dienst te versnellen. Enerzijds om de Zweedse concurrent Wrapp dwars te zitten, anderzijds om een wat objectieve waardering van het bedrijf te kunnen tonen naar buiten.
DropGifts is sinds eind maart ook in Nederland actief. Gebruikers loggen op de site in met hun Facebookgegevens om te zien wie van hun vrienden binnenkort jarig zijn. Met een druk op de knop wordt een cadeau of cadeaubon verstuurd. Die is in te wisselen bij aangesloten partners als Nationale Tijdschriftenbon, Zalando, Center Parcs, Vliegwinkel, Dalani, Boekkado en Wijnbeurs. Zij betalen een kickback aan DropGift voor de nieuw aangebrachte klandizie.
De twee andere investeerders in deze financieringsronde zijn eVenture Capital Partners en New Enterprise Associates.
Het jonge, agressieve bedrijf heeft naar eigen zeggen driehonderdduizend klanten bediend. Er zijn 2,2 miljoen cadeaubonnen wegggeeven bij negentig aangesloten retailers in Europa en Amerika.
Foto: lindsay (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond