Deel dit artikel
-

DHL opent Europees winkelportaal Allyouneed

Onder de naam Allyouneed opent pakketverzender een winkelportaal met online shops die via DHL Parcel verzenden. De van oorsprong Duitse dienst, die ook versproducten aanbiedt, wordt in Europa uitgerold.

De lancering van Allyouneed in Polen is het eerste teken van de ambitie die Deutsche Post-dochter DHL heeft op het gebied van e-commerce.

In Duitsland is de portal al een bekende verschijning met 3,5 miljoen klanten die uit vijftien miljoen producten van drieduizend winkeliers kunnen kiezen. Dat concept zal spoedig in ook naar andere landen, mogelijk ook Nederland, worden uitgerold.

Consumenten die producten via die site kopen, krijgen hun bestellingen thuisbezorgd door DHL. De portal is enerzijds een acquisitiemiddel richting klanten (winkeliers), anderszijds is het een marketingmiddel naar de consument.

Deel dit bericht

2 Reacties

Maarten

Tegelijkertijd met deze activiteit verhoogt DHL de verzendkosten die particulieren betalen voor pakketten van 5-10 naar landen buiten Europa met ruim 60%, van 32 naar 52 euro. Ik ontdekte dit toen ik vandaag een mailtje van DHL kreeg met de slogan “aantrekkelijke nieuwe prijzen”, waarin de nieuwe tarieven zijn opgenomen. De pakketten naar mijn dochter in Australië zal ik vanaf nu in een lagere frequentie moeten gaan sturen om de kosten een beetje binnen de perken te houden

Erwin Boogert

Dan hebben ze wel een aparte definitie van wat ‘aantrekkelijke nieuwe prijzen’ zijn …

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond