Deel dit artikel
-

Banenplatform Deats speelt in op personeelstekort horeca

Sinds de start van de crisis zijn zo’n 90.000 horecamedewerkers uitgeweken naar andere branches. Om dit schaarse talent te verleiden terug te keren nu de versoepelingen voor de deur staan, is het nieuwe banenplatform Deats gelanceerd. Daarop is het niet de werknemer, maar de werkgever die solliciteert.

Volgens Deats-oprichter Kevin Westermeijer focust het nieuwe banenplatform zich volledig op het profiel en de wensen van de kandidaat. Werkgevers solliciteren op de wensenlijst van een horecatalent. Ook latente werkzoekers geven aan de hand van een – desgewenst anoniem – profiel aan waar zij naar op zoek zijn. Wil een werkgever voldoen aan deze wensen en is het talent akkoord? Dan is er een match.

Deats kan worden gezien als een combinatie van LinkedIn, een traditionele vacaturesite en een datingapp speciaal ingericht voor de horeca. Westermeijer liep al voor de coronacrisis rond met dit idee, maar toen duidelijk werd dat het personeelstekort alleen maar nijpender zou worden is er daadwerkelijk geïnvesteerd in nieuwe software.

Door het omdraaien en digitaliseren van het sollicitatieproces bespaart Deats naar eigen zeggen de werkgever tijd en kosten.

Deats is sinds vrijdag officieel live. Het platform is en blijft gratis voor werknemers. Wél kan men gebruikmaken van extra diensten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond