DigitasLBi Amsterdam laat conceptauto Skoda virtueel ervaren

DigitasLBi Amsterdam, onderdeel van Publicis One, heeft op de Shanghai Motor Show een VR-ervaring gelanceerd voor de VISION E, een nieuwe conceptauto van Skoda.

Bezoekers kunnen in de multiplayer mini-game zelf de VISION E ontdekken en zelf virtueel in de auto stappen.

Skoda presenteerde de VR-beleving niet alleen op de Shanghai Motor Show, maar gelijktijdig ook op zo’n acht andere locaties in onder andere Berlijn, Praag en Tel Aviv.

DigitasLBi Amsterdam was verantwoordelijk voor de strategie, het creatieve concept, de uitwerking én productie. Zij werkte hierin samen met VR ontwikkelaar Moyosa Media en Fallon Prague, verantwoordelijk voor de geïntegreerde campagne lancering.

Er is gebruik gemaakt van de nieuwste platformen en hardware, zoals Google Daydream en Leap Motion. Ook vernieuwend is dat met de HTC Vive vier gebruikers (multiplayer) tegelijkertijd het nieuwe model van de autofabrikant kunnen ontdekken.

Virtual Reality maakt klantervaringen met emotionele impact op grote schaal mogelijk, denken de partners. Iets virtueel al zien of echt beleven, maakt voor consumenten veel verschil, helemaal voor de aankoop van een auto.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug