Facebook en DigitasLBi starten online tv-show

Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.

Het is de bedoeling dat er drie tot vijf keer per week een show wordt gemaakt, een waarvan de inhoud zich makkelijk laat sturen door de wensen van adverteerders. Dat laten de bedrijven weten op een bijeenkomst van DigitasLBi in New York, de tak van het Engelse concern die verantwoordelijk wordt voor de creatie en productie.

In zekere zin concurreert het nieuwe format met de ochtendshows die in de V.S. veel op tv worden uitgezonden. Het programma ‘Rise & Shine’ biedt namelijk hetzelde soort informatiesnacks die ook op de reguliere zenders worden getoond: weer, nieuw, sportoefeningen en recepten. Maar dan op Facebook en gepromoot via Messenger.

De partijen noemen het in ronkend Engels jargon ‘a deconstructed morning talk show (…) built-for-feed, audience-first branded programming.’

Het is nog niet exact bekend wanneer de eerste opnames plaatsvinden. Voor de inhoudelijke kant zijn samenwerkingen gesloten met onder meer New York Times, Vox en BuzzFeed.

Exploitatie geschiedt behalve met branded content ook via in-stream reclame.

Foto: sakeeb (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug