Disc Makers richting digitale muziek met overname

Disc Makers, een cd- en dvd-producent, stapt met de overname van CD Baby een nieuw terrein binnen. CD Baby helpt onafhankelijke muziekanten bij de verspreiding van hun muziek. Dit kan via een fysieke cd zijn, maar ook digitaal via een download.
De overname volgt na een strategische partnership van 7 jaar tussen de 2 partijen.
De overname lijkt een strategische zet te zijn van Disc Makers, die hiermee toch een vinger in de pap wil houden in de muziekindustrie die aan veranderingen onderhevig is de laatste jaren. Hiermee richt Disc Makers zich niet alleen meer op fysieke cd’s, maar ook op andere, digitale manieren voor het verspreiden van muziek.
Met het nieuwe bedrijfsmodel lijkt Disc Makers en digitale toekomst voor de muziekindustrie te erkennen.
CD Baby geeft onafhankelijke muzikanten de mogelijkheid om hun muziek onder meer te verspreiden via hun online winkel cdbaby.com. Volgens eigen zeggen is het bedrijf de grootste verkoper van onafhankelijke muziek wereldwijd. Dat baseren ze op de 240.000 artiesten uit hun stal en de meer dan 100.000 bezoekers per dag die hun site bekijken. Met 2 miljoen gedigitaliseerde muzieknummers is CD Baby ook de grootste aanbieder van onafhankelijke muziek aan iTunes en andere spelers als Amazon MP3, Napster en Rhapsody.
Tony van Veen, topman van Disc Makers is uiteraard enthousiast over de overname. CD Baby zal wel als een onafhankelijk bedrijf blijven functioneren, waarbij het zich richt op online CD-verkopen.
Bron foto: LaertesCTB (CC)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond