Deel dit artikel
-

Délifrance steekt Europese webshop in het nieuw

Broodjeswinkel Délifrance steekt zijn Europese webshops in het nieuw, zowel aan de voor- als de achterkant. Dat heeft praktische gevolgen voor de vierhonderd winkels verspreid over zestien landen.

Hiertoe treft bureau Redkiwi uit Rotterdam de voorbereidingen. De huisstijl zal nu ook digitaal worden doorgevoerd, maar ook het e-commercesysteem wordt vervangen. Délifrance draait nog op Magento 1 in een wereldwaar Magento 2 inmiddels standaard wordt. Aan die realiteit wordt de site ook aangepast.

De nieuwe sites gaan in Nederland en België als eerste online. Daarna volgen de veertien andere landen.

Het doel van de webshop is vooral als leadgenerator voor nieuwe klanten. De orders van de huidige bestaande klanten van Délifrance handelen de winkels nu nog via een ander systeem af. Op korte termijn zal Redkiwi ook een portal ontwikkelen waarmee de B2B-klanten via de shop kunnen bestellen. Het doel hiermee is om de telefonische verkoop te kunnen vervangen door online verkoop.

Foto: Pauline Mak (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond