Deel dit artikel
-

Doorstart voor Boodschapp

Boodschapp, dat vorig jaar failliet ging, krijgt een doorstart. Dat blijkt uit het faillissementsverslag van de curator. Er is ruim 16.000 euro betaald voor de productdatabase, een algoritme voor het maken van vergelijkingen van producten in de productbase, auteursrecht op broncodes van apps en websites en enkele merkrechten en domeinnamen.

Het bedrijf is in handen gekomen van een speciaal hiervoor opgerichte vennootschap  Goodso, zegt curator Martijn Breeman tegen Emerce. Jeroen de Bakker, voormalig indirect bestuurder van Boodschapp, blijft betrokken bij het initiatief.

Het bedrijf van De Bakker (bekend van Lab1111) startte in 2012 met 3600 producten van Albert Heijn, Jumbo en C1000. Gebruikers konden een pak tomatensoep scannen en dan toonde de app een lijst met verschillende tomatensoepen in dezelfde supermarkt.

De abonnementen genereerden echter slechts beperkte inkomsten. Boodschapp ging zich daarom ook richten op klanten met een glutenallergie. Ook die inkomsten bleken te beperkt om de vaste lasten en ontwikkelkosten voor de productdatabase, het vergelijkinsalgortime, de apps en websites te dekken.

Medio 2015 was een nieuwe investeringsronde noodzakelijk om de activiteiten van Boodschapp verder te ontwikkelen. Een nieuwe investeerder wilde alleen financiering verstrekken indien de bestaande aandeelhouders dat ook deden. Daarover werd geen overeenstemming bereikt.

Na het faillissement hebben zich 24 partijen gemeld bij de curator, zo blijkt uit het faillissementsverslagen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond