Deel dit artikel
-

Douwe Egberts maakt spaarpuntenprogramma sociaal

Douwe Egberts helpt vrienden op Facebook op een gemakkelijke en originele manier aan hun benodigde waardepunten. De nieuwe DE Punten Ruilen dienst, die Facebookvrienden in staat stelt waardepunten te ruilen en sneller hun gewenste product bij elkaar te sparen, is deze week van start gegaan.

Douwe Egberts lanceert de dienst ter gelegenheid van de nieuwe DE Collectie 2012, het assortiment van koffie- en theegerelateerde artikelen. Met de nieuwe dienst kunnen vrienden onderling waardepunten uitwisselen voor vriendendiensten of een hebbeding. De collega bakt een taart voor 2.500 punten, de artistieke vriendin ruilt haar schilderij tegen 10.000 waardepunten en moeders doet de was voor 5.000 punten.

Douwe Egberts kent het ongeveer oudste (sinds 1924) spaarprogramma van Nederland. De Douwe Egberts-punten werden op internet al gretig verhandeld. Dit kan nu eenvoudig met Punten Ruilen op Facebook in een vertrouwde omgeving.

Deel dit bericht

3 Reacties

Wim

Dit vind ik nou eens een goed idee! Zie je toch dat een bedrijf als DE eerlijk meedenkt voor de klanten. Zou Airmiles ook moeten doen. Hoeveel mensen sparen maar komen niet tot inwisselen? Al dat geld wordt dus nooit uitgegeven. Je denkt dat je een cadeautje krijgt als punten of miles. Maar eigenlijk heb je er niets aan want zolang je niet inwisselt blijft het geld van het bedrijf!! Zelf heb ik liever gewoon korting in plaats van al die spaarsystemen. Enfin een hoop mensen spreekt het kennelijk aan….

marker

@Wim Airmiles zal dat nooit doen. Ze geven dan hun eerste winst weg. Immers iedere mile die niet gebruikt wordt, is er een die hen pure winst oplevert.
Daarnaast is Airmiles een oud gebeuren. Hoeveel mensen rijden nu nog om iets ergens te kopen, omdat ze Airmiles krijgen? Nee, de mensen van Airmiles moeten hoognodig eens een paar echte vernieuwingen doorvoeren.

Douwe Egberts daarenetegen is een bedrijf dat veel concurrentie heeft en kan op deze sociale wijze weer meer voorkeur genereren in de surpermarkt waar mens tientallen keuzes heeft.
Ik zie het zelfs gebeuren dat je binnenkort je punten kan gaan inwisselen voor een tegoedbon in een van de recent overgenomen coffeeshops. Op die wijzze houden ze die merkvoorkeur vast en weet de klant welke kwaliteit hij/zij mag verwachten. Immers ook in die markt heeft Douwe Egberts te maken met concurrentie en nu de coffeeshops steeds populairder worden, kan dat een effect hebben op het koopgedrag in de supermarkt. Het is namelijk een kwestie van tijd, voordat Starbucks ook in de schappen staat.

Wim

@marker Ik zie dat het sparen van punten de binding aan een merk kan versterken. Airmiles is niet gebonden aan 1 merk, wat het lastig maakt.
Ik heb ooit het idee geopperd om Airmiles (of andere punten) in te kunnen wisselen voor diensten. Denk aan verven van je huis of behangen of je tuin aanharken. Helaas zijn Airmiles niet overdraagbaar. DE zou dat met hun nieuwe opzet wel kunnen introduceren…

De rentepunten van ING zijn ook zo’n gedrocht. Je krijgt punten voor je spaargedrag. Maar als je iets wil kopen moet je de helft bijbetalen. Het is gewoon een webshop en als je lang wacht vervallen je punten ook nog eens (diefstal…).
Waarom niet al die punten uitwisselbaar maken in ruil voor diensten? Moet je eens kijken hoeveel mensen extra naar Shell gaan, of gaan sparen bij ING of DE-koffie gaan drinken…
DE zal zeker profijt hebben van hun beslissing.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond