Deel dit artikel
-

Drie keer zoveel budget voor on demand en online bij NPO

De NPO gaat fors meer investeren in on demand en online. Het budget wordt drie keer zo hoog, zo maakte de publieke omroep vandaag bekend. ‘We willen daar zijn waar onze kijkers en luisteraars zitten.’

De publieke omroep ontwikkelt steeds meer specifiek aanbod voor de nieuwe dienst NPO Start, zoals korte documentaires of experimentele series.

Voor de andere online-platforms wordt eveneens meer content ontwikkeld die alleen online kan worden bekeken. Komend seizoen zijn verder nieuwe online-initiatieven te zien, zoals het nieuwe middagmagazine voor jongeren Club HUB op NPO3.nl, NPO 101TV en YouTube.

Hoeveel geld daar precies voor beschikbaar is gesteld, is niet bekend gemaakt.

Bestuurder Shula Rijxman: ‘We willen nieuwe ontwikkelingen als binge watching (achterelkaar kijken van series) en previews snel bieden. Sneller dan de tergend lange procedures die we nu moeten doorlopen om daar politieke toestemming voor te krijgen.’

Deel dit bericht

2 Reacties

Jan

Het blijft vreemd voelen. Publieke omroep, gefinancierd uit algemene middelen. En dan on demand aanbieden.

JanJ

‘We willen daar zijn waar onze kijkers en luisteraars zitten.’ Komt er dan eindelijk de mogelijkheid om content te embedden?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond