E-commerceplatform Spryker krijgt 22 miljoen groeigeld

Het Duitse technologiebedrijf achter e-commerceplatform Spryker krijgt een kapitaalinjectie van 22 miljoen dollar om zijn activiteiten internationaal uit te rollen. Eerste doelwitten: Nederland, België en Engeland.

One Peak Partners uit Engeland, Project A en Cherry Ventures steken samen miljoenen euro’s in het nog maar drie jaar oude e-commerceplatform Spryker. Dat melden Duitse media vandaag. Mede-oprichter Alexander Graf zegt tegen WirtschafsWoche dat hij zich vooral wil richten op markten die vanuit de kantoren in Hamburg en Berlijn goed te bedienen zijn.

Het bedrijf exploiteert een, in eigen woorden, ‘besturingssysteem voor e-commerce’. Het systeem is modulair opgebouwd, ongeveer vergelijkbaar met hoe Lightspeed werkt. Webwinkeliers kunnen naar believen functionaliteiten bijschakelen op hun winkeldienst te optimaliseren. Dat zijn ‘blokken’ als CMS, Payment, Social, IoT, bots maar het is ook geschikt voor koppeling met de voice-assistenten van externe partijen als Amazon en Microsoft.

De enige Nederlandse partner van Spryker is Afterpay. E-commercebureau superReal is ook goed bekend met het jonge e-commercesysteem. Vanochtend maakte het Nederlandse bureaunetwerk Dept bekend dat het superReal uit Hamburg heeft overgenomen. Indirect is diens expertise vanaf nu dus beschikbaar voor de Nederlandse markt.

Update 13-02-2018 15:16: Directeur Oliver Cloppenburg van superReal bevestigt net aan Emerce dat zijn bedrijf Spryker-support in Nederland gaat leveren.

Een abonnement op Spryker is beschikbaar vanaf 1.625 euro.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug