Deel dit artikel
-

“E-tailers worstelen met bezoekersaantallen”

Amerikaanse e-tailers zagen de omzet in de maand november met 55 procent toenemen, maar helemaal opgewassen tegen de groei van de online aankopen zijn ze nog niet. Dit komt naar voren in twee recente onderzoeken.

Het onderzoeksbureau Keynote Systems hanteert een index van twaalf e-tailers die het doorlopend op een groot aantal variabelen evalueert. Als gevolg van een toename van het bezoek bleek in de eerste week van december bij een groot aantal e-tailers het bestellen moeizaam te gaan. De haperingen traden zelfs vaker op dan in de eerste drie dagen na Thanksgiving, traditioneel gezien het moment voor Amerikanen om te beginnen met de inkopen voor Kerst.

Sommige sites verliezen meer dan 1 procent van de potentiele aankopen, als gevolg van storingen in de afhandeling. Het afhandelen van een transactie op de site van Sears bleek in zeventien procent van de gevallen te mislukken. Het best presteerden de sites van EddieBauer.com en Amazon.com, waar respectievelijk 0,27 procent en 0,81 procent van de bestellingen mislukten. Tot een mislukking wordt gerekend het langer dan twaalf seconden moeten wachten op het laden van de pagina, of slechts een deels geladen pagina zien.

"Wanneer je als gevolg hiervan 1 procent van je omzet misloopt is dat al een behoorlijk bedrag", zegt Roopak Pater, analist bij Keynote Systems, tegenover de New York Times.

Om wat voor bedragen het gaat werd enkele dagen eerder al duidelijk met de publicatie van het eSpending rapport van Goldman Sachs , Harris Interactive en Nielsen//NetRatings . Amerika's e-tailers hebben in de maand november 55 procent meer omzet behaald dan vorig jaar. De omzet bedroeg 8,5 miljard dollar, cijfers over bestedingen aan reizen zijn er niet in meegenomen. "De verkopen voor de feestdagen zijn vroeg begonnen", concludeerden de onderzoekers.

De meeste omzetgroei werd behaald in video/dvd, dit segment groeide met 133 procent tot 758 miljoen dollar. De verkoop van muziek nam met 57 procent toe tot 402 miljoen dollar. Het meeste geld wordt besteed aan het segment elektronica en kleding, de omzet steeg er met 33 procent tot 1,6 miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond