Ecommerce Benchmark is internationaal gelanceerd

De Ecommerce Foundation heeft de Ecommerce Benchmark gelanceerd, een gratis dienst waarmee bedrijven hun e-commerce-activiteiten kunnen vergelijken en verbeteren. De Ecommerce Foundation wordt ondersteund door Thuiswinkel.org.
E-commerce is nog een nieuw managementgebied. Bedrijven maken vaak dezelfde fouten en proberen steeds het wiel opnieuw uit te vinden. Op basis van het Bonsing/Mann-model meet de Ecommerce Benchmark daarom 21 prestatie-indicatoren met betrekking tot e-commerce. De gehele customer journey wordt gebenchmarked, inclusief de interne en externe organisatorische en financiële prestaties.
De Ecommerce Foundation garandeert dat alle gevraagde gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Individuele gegevens worden nooit gebruikt voor andere doeleinden dan voor benchmarking. Daarnaast kunnen bedrijven hun Ecommerce Benchmark volledig anoniem invullen.
De Ecommerce Benchmark wordt internationaal uitgerold. De eerste deelnemende landen zijn Oostenrijk, Denemarken, Polen en Nederland. Verenigingen buiten Europa hebben ook al veel interesse getoond in de Ecommerce Benchmark.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond