Deel dit artikel
-

E-Commerce Live!: dit jaar 14.000 nieuwe partners bij bol

bol.com verwacht dit jaar 14.000 nieuwe verkooppartners te verwelkomen tegen 9000 een jaar eerder. Dat zegt Eduard Hoogenboom, directeur Partner Management, op E-Commerce Live! op 2 november. De groei komt grotendeels door corona.

Verkooppartners hebben onmiskenbaar bijgedragen aan de versnelling van bol.com, vertelt Hoogenboom. “We hebben niet van alles verstand. Vroeger introduceerden we eens in de vier jaar een nieuwe categorie, nu doen we er gemiddeld drie per jaar omdat we met partners makkelijker expertise kunnen toevoegen.”

En die versnelling gaat nog verder, verwacht de bol.com directeur. “Online is nu twintig procent van de totale retail, minder dan menigeen denkt, maar we gaan in de komende jaren naar 35 tot 40 procent. De laagdrempeligheid van marktplaatsen zoals bol helpt daarbij. Je kunt bij ons binnen een dag je producten aanbieden.”

Hoogenboom bevestigt dat marktplaatsen steeds groter worden. “Het platformdeel groeit bij ons drie keer zo hard als onze eigen handel. Je ziet dat ook in Duitsland, waar de top 3 meer dan de helft van het bezoekersverkeer voor zijn rekening neemt.”

Hoogenboom verwacht dat ook de Nederlandse markt door marktplaatsen gedomineerd zal worden. Het enorme volume van partijen als Amazon en bol heeft nu eenmaal een grote aantrekkingskracht op partners (nu al zo’n 35.000 bij bol). “Je moet als retailer gewoon een platformstrategie hebben, met of zonder bol.”

Hoogenboom lijkt niet bevreesd voor grootschalige acties van de grote mastodonten op het internet. “We hebben Black Friday niet alleen omarmd, we hebben er ook een langere periode van gemaakt om de logistiek te ontlasten. Daarnaast hebben we een paar keer per jaar onze eigen 10-daagse, waar we zoveel mogelijk reuring maken.”

Meld je gratis aan voor E-Commerce Live! op 2 november

Foto bol.com

Deel dit bericht

1 Reactie

Max - MaxiAxi

Bol doet het goed. Zeker tegenover een Amazon waar de kwaliteit van menig verkoper nog lager ligt. Ze moeten alleen mijn inziens wel waken dat ze niet dezelfde kant op gaan.
Wij zien in onze categorieën verschillende “Alibaba” bedrijfjes die troep verkopen, troep als in niet gekeurde artikelen. In China zetten ze overal een CE logo op, Bol zou hier wat strenger op mogen zijn. Beloon de mensen die zich wel aan de wet en regelgeving houden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond