eDay 2013: Het nieuwe creatieve gezicht van Facebook

Newsfeeder voor merkreclame? Van zijn hand. De Facebook Time Line Cards? Van zijn hand. Google Chrome-campagne? Ook van zijn hand. Ji Lee verruilde dit voorjaar de searchgigant om Facebooks eerste creative director te worden. Volgende week is hij op Emerce eDay.
De Zuid-Koreaan staat volgende week donderdag in Amsterdam op het eDaypodium om zijn inzichten te delen over hoe design en creativiteit in een sociale omgeving het best en effectiefst tot hun recht komen. Dat doet hij vanuit een internationale achtergrond met jaren praktische ervaring, privé en voor zijn werkgevers.
Newsfeeder bijvoorbeeld is voor creatievelingen een hangplek om inspiratie op te doen voor brandingcampagnes. Lee richtte die plek in zodat gelijkgestemde en hoog aangeschreven designers elkaar vooruit kunnen helpen.
Creativiteit met en de impact van beeld staat ook centraal in zijn privéprojecten. “Creativiteit heeft niets met kunstzinnigheid te maken, maar staat voor het op een andere manier naar de zaken kijken.”
Voor Facebook en Google werkte Lee voor onder meer Droga5 in New York en Saatchi & Saatchi en deed freelance werk voor Wieden + Kennedy, Euro RSCB, Publicis en BBDO.
Emerce eDay vindt plaats op 10 oktober in Amsterdam en verhuist daarmee weer naar zijn oude locatie, de Amsterdamse Convention Factory. eDay maakt deel uit van eWeek Amsterdam, een week vol private bijeenkomsten, publieke congressen en ander samenkomsten van nationale en internationale leiders uit de online industrie.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond