eFocus neemt adviesbureau Blinque over

Internetbureau eFocus uit Nieuwegein heeft het Utrechtse Blinque overgenomen, dat zich richt op rendementsverbetering bij websites. De overname is in aandelen betaald. Het samengevoegde bedrijf dat eFocus gaat heten en 26 medewerkers telt verwacht dit jaar door te groeien naar 2 miljoen euro omzet.
eFocus is begin 2000 opgezet en behaalde vorig jaar een omzet van 1,1 miljoen euro. Het bedrijf is volledig in handen van het management-team en werkt voor klanten als Ernst & Young, TPG Post, Monsterboard en Cendris. "Sinds de start zijn we winstgevend", zegt Marc-Paul Brandt, van de directie van eFocus.
Het Utrechtse Blinque werd opgericht in 2001 en werkt voor partijen als Kluwer, Wegener eMedia (Jobtrack.nl en Autotrack.nl) en het Utrechts Nieuwsblad. Blinque behaalde over 2002 een omzet van 175 duizend euro en was in het eerste kwartaal van dit jaar cashflow-positief. Bij het bedrijf werken drie mensen.
Vorig jaar werkte eFocus al enkele keren samen met Blinque en ontstond het idee voor een samenvoeging van beide bedrijven, zegt Brandt. "We zijn overtuigd van het feit dat het bij bedrijven om verbetering van rendement gaat, ook als het gaat om communicatie via internet. Die visie zagen we terug bij Blinque." De overname is met ingang van 20 mei ingegaan, in ruil voor de verkoop van zijn bedrijf ontvangt directeur Huub van Mierlo zeven procent van de aandelen van eFocus. Van Mierlo krijgt ook een positie binnen de directie.
eFocus laat weten dat de aandacht zich op drie gebieden zal richten: ontwikkeling van online projecten (websites, content management systemen), verbeteren van bestaande online projecten en online marketing, waarbij de nadruk vooral ligt op marketing via zoekmachines. "Doel is om na de samenvoeging ons hoger in de markt te positioneren", zegt Brandt. "We willen meer klanten uit de top vijfhonderd bedrijven." eFocus zal daarbij de concurrentie aangaan met partijen als Evident en Indivirtual, aldus Brandt, en andere middelgrote webbureaus uit de regio Utrecht en Amsterdam.
Vorig jaar groeide de omzet van eFocus met 35 procent, zegt Brandt. "Samen met Blinque verwachten we eind dit jaar twee miljoen euro omzet te behalen", meldt hij. "Over het eerste kwartaal bedroeg de gecombineerde omzet al vierhonderdduizend euro." Die groei weerspiegelt zich ook in het personeelsbestand, dat groeide vorig jaar met dertig procent en momenteel zijn er weer vacatures, aldus Brandt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond