Deel dit artikel
-

Elektronische prijsetiketten bij Colruyt

De Belgische supermarkt Colruyt gaat alle winkels uitrusten met elektronische prijsetiketten. Die moeten een fikse besparing opleveren.

Alle vestigingen Colruyt krijgen dergelijke e-etiketten: dat moet leiden tot een besparing van 75 miljoen etiketten. Ook hoeven de etiketten niet meer handmatig te worden vervangen.

Elektronische etiketten zijn niet nieuw. Colruyt heeft echter de eerste en tweede generatie van dergelijke etiketten aan zich voorbij laten gaan. Met de nieuwe generatie is meer mogelijk.

Die zijn namelijk uitgerust met NFC (Near Field Communication), waarmee klanten bepaalde artikelen makkelijker kunnen vinden. Je zou de etiketten van de gezochte producten kunnen oplichten.

De techniek komt van het bedrijf E Ink, geleverd door SES Imagotag uit Frankrijk. Dat zal drie miljoen houders van prijskaartjes versneld installeren in de 238 winkels van Colruyt.

Door de digitalisering kan Colruyt ook sneller reageren op onverwachte prijsaanpassingen.

De winkel in Zottegem krijgt de primeur. Daar werd het systeem al uitgetest, net als in de vestigingen in Avelgem, Merelbeke en Haaltert. Die drie winkels volgen in de uitrol.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond