Deel dit artikel
-

‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions 2015

De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA gaan samenwerken om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015. Op 25 juni organiseren zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’, een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met opdrachtgevers en media.

Op deze manier hoopt men Amsterdam en Nederland nog beter te profileren als ‘creative capital’ in de internationale pers. Economische groei van de Nederlandse creatieve industrie, met name op het gebied van advertenties en design, is afhankelijk van nieuwe opdrachten uit het buitenland.

Veel creatieve bureaus groeien internationaal en internationalisering staat hoog op de agenda van het Topteam Creatieve Industrie. Amsterdam staat volgens de initiatiefnemers wereldwijd op de kaart als ‘creative capital’ en wil de concurrentiepositie verder versterken. Daar is ondernemerschap en samenwerking tussen verschillende organisaties, bureaus en disciplines voor noodzakelijk.

Aan het programma van de ‘Embassy’ neemt een diverse groep creatieve bureaus uit Nederland deel, waaronder 123RF, Achtung!, Adobe, BSUR, Caviar, Code d’Azur, Dawn, Digitas LBi, Hazazah, Heineken, INDG, Indie, Made For Digital, MediaMonks, Minivegas, N=5, Ogilvy, Stichting Tick, Superhero Cheesecake, SuperHeroes, Tam Tam, The Ambassadors, UM Studios, VBAT, WeFilm en Yune.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond