Deel dit artikel
-

Emerce eRetail: Steeds meer mobiel zoeken naar offline retail

Tussen de tien en vijftien procent van de zoekopdrachten over retail komen van mobiele telefoons. Google Nederland noemt dat een niet te onderschatten ontwikkeling.

“Een klant winkelt niet alleen in de straatstraat, via de desktop of met zijn mobiel. Hij doet alles dwars door elkaar heen.” Sabine van Velsen van Google Nederland legt tijdens Emerce eRetail uit dat het verschijnsel crosschannel retail helemaal niet bestaat. Voor de consument althans.

Rond de helft van de mobiele zoekopdrachten houdt direct verband met iemands lokale omgeving. Dat is bekend uit verscheidene onderzoeken. Van Velsen vertelde haar publiek in het Spant te Bussum gisteren, dat steeds meer mensen ook naar producten en winkels zoeken met hun telefoon. “Zorg er in ieder geval voor dat je een mobiele website hebt. Onderschat deze ontwikkeling niet.”

Ze raadt retailers ook aan om te experimenteren met mobiele AdWords, los van de reguliere AdWords-campagne op het web. “We hebben gezien dat dit gemiddeld 43 procent hogere conversie oplevert en dat de cost per action met vijftien procent afneemt’, als er met aparte mobiele campagnes wordt gewerkt. “AdWords voor tablets daarentegen scharen we onder de reguliere campagnes.” Ze adviseerde haar publiek wel locatie-informatie van de tablet te gebruiken indien mogelijk. Zo kan een adverteerder in theorie per stad andere uitingen vertonen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond