Deel dit artikel
-

Emerce Recruitment: ‘Werkgever wordt de kandidaat’

Werkgevers zijn op de huidige arbeidsmarkt de kandidaat geworden. Ze moeten alle zeilen bijzetten om, met een brandingstrategie, nieuwe werknemers voor hen te interesseren.

“De meeste organisaties merken nu een tekort aan personeel. Het is moeilijk het juiste talent te vinden. Dat brengt bedrijven tot stilstand. Dat zie je niet enkel in zorg, IT, techniek en overheid, maar in alle sectoren.”

Dat zegt Ricardo Risamasu van SteamTalmark. Hij is vandaag een van de sprekers op Emerce Recruitment. Risamasu’s werkgever ontwikkelt employer brands, careersites en campagnes voor organisaties als ANWB, Belastingdienst, Defensie, Essent, Holland Casino en Politie.

“Recruitment is chefsache geworden”, klinkt het urgent. “Het aantrekken van talent staat hoog op de agenda in de directiekamers. De tekorten komen door digitalisering, vergrijzing, de energietransitie en verduurzaming. Het is iets dat ons overkomt”, een samenloop van omstandigheden in de wereld.

Niet eerder moesten werkgevers zich zo sterk profileren naar de
arbeidsmarkt als nu. “Het is belangrijk om te werken aan de werkgever als merk, een optelsom van de losse eigenschappen van de identiteit.” Dat vergt een mate van zelfbewustzijn en een strategisch communicatieplan voor langere duur.

Op Emerce Recruitment spreken Risamasu en collega Jari Kloppenburg over “hoe je je als werkgever onweerstaanbaar maakt. Kort gezegd: duidelijk maken wat de ambitie is van de organisatie en die matchen met ambitie van het talent. Gedeelde ambities zijn onweerstaanbaar.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Jasper

exact, daten kan hier https://www.defdev.nl/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond