Deel dit artikel
-

Endemol Shine en Blammo bundelen krachten voor eSports

Endemol Shine Nederland en Blammo Media gaan samen activiteiten ontplooien op het gebied van eSports. Beide mediabedrijven willen elkaar versterken bij de ontwikkeling, productie en exploitatie van crossmediale content en -concepten.

Als eerste stap zullen Endemol Shine Nederland en Blammo Media onderzoek doen naar de gezamenlijke marktpositie in eSports media.

Endemol Shine Nederland en Blammo Media willen met het samenwerkingsverband inspelen op de explosieve groei en het economisch potentieel van de eSports-markt. Volgens recent onderzoek van market researcher Newzoo zullen de totale inkomsten uit eSports de komende twee jaar substantieel toenemen, tot meer dan 450 miljoen dollar.

Schattingen van het aantal actieve eSports-fans lopen uiteen van 100 tot 150 miljoen, vergelijkbaar met de omvang van middelgrote sporten als zwemmen of ijshockey. Ruim 27 miljoen gamefanaten keken vorig jaar via live-streaming naar het wereldkampioenschap League of Legends in Seoul.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond