Endemol strikt Nederlandse YouTube-sterren de Cinemates

Mediabedrijf Endemol introduceert een online reality serie met en over de Nederlandse YouTube-sterren de Cinemates. Het kanaal World of Cinemates is een initiatief van Endemol Beyond.

De introductie in de Nederlandse markt volgt op de mondiale lancering van Endemol Beyond in november 2013, waarbij zo’n 30 miljoen euro is geïnvesteerd. Sindsdien is Endemol Beyond uitgegroeid tot ruim 400 digitale videokanalen, met circa 27 miljoen abonnees en maandelijks meer dan 400 miljoen impressies.

Creatieve en zakelijke partners zijn Pitbull, Michelle Phan, MattyBVlogs, San Pellegrino, Hyundai en Coca Cola. Het netwerk omvat zowel originele web based videocontent als bestaande titels, waaronder Wipeout, Mr. Bean en Fear Factor.

Endemol Beyond leek het logisch nu ook in Nederland uit te rollen. Het eerste YouTube-kanaal dat Endemol Beyond in Nederland lanceert is World of Cinemates: een online reality serie over het leven van Groningers Kelvin Boerma (18) en Peter de Harder (21), alias de Cinemates, die in 2005 zijn begonnen met het maken van (Engelstalige) filmpjes. Het kanaal gaat vrijdag 20 februari van start, waarna wekelijks twee nieuwe afleveringen te zien zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug