Deel dit artikel
-

Engelse shops verliezen bergen EU-klanten

Vrijwel alle Engelse webwinkels zijn klanten verloren sinds de brexit, zo blijkt uit onderzoek. Tweederde van hen spreekt over ‘significante aantallen’.

Dat blijkt uit onderzoek van CensusWide in opdracht van e-commerceplatform ChannelAdvisor. Daarvoor werden 304 CMO’s ondervraagd van merken met een online verkoopkanaal.

Het verliezen van veel EU-klanten leidt niet tot veel omzetverlies, zo lijkt. Engelse winkels realiseren kennelijk toch de meeste omzet bij klanten op de thuismarkt. Slechts 22 procent spreekt over significante omzetverliezen.

Waar de winkels in 2021 minder klanten van het vasteland bedienen, hebben de meesten juist meer nieuwe klanten ontvangen van de Engelse markt. Dat hangt samen met de explosieve groei in e-commerce die ontstond met het uitbreken van de pandemie.

Foto: Jorge Franganillo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond