Deel dit artikel
-

Episerver betaalt honderden miljoenen voor Optimizely

“De grootste transformatie van ons bedrijf”, zegt directeur Alex Atzberger van Episerver over wat Optimizely voor zijn bedrijf gaat betekenen.

Gisteren maakten de bedrijven de intentie tot de transactie bekend. Het overnameproces wordt naar verwachting in het vierde kwartaal afgerond. Hoeveel geld met de transactie gemoeid gaat, houden de partijen voor zich. Persbureau Bloomberg houdt het op niet meer dan 600 miljoen dollar.

De verkoop van Optimizely gebeurt op een moment dat de organisatie net een grote ontslagronde achter de rug heeft. Zestig procent van het personeel kon in New York zijn biezen pakken, omdat door het coronavirus veel inkomsten wegvielen. Episerver profiteert van een aanzienlijk lagere verkoopprijs dan investeerders ooit voor ogen hadden. Het bedrijf dat goed is in A/B-testen werd in de hoek van de unicornis geplaatst en droeg de belofte van een miljardenbusiness.

Episerver exploiteert een product voor contentmanagement en direct daaraan verwant een marketingpakket. Met Optimizely aan boord kunnen klanten niet alleen digitale communicatiekanalen optuigen en vullen, maar ook op efficiëntie testen.

Foto: Helen Alfvegren (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Leonard wolters

Artikel bij bloomberg is inmiddels verwijderd?

Erwin Boogert

Nee, HTML-fout van ondergetekende.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond