Esprix-campagnes niet goed genoeg voor goud

Geen goud, maar wel brons en zilver voor de genomineerde campagnes bij de Esprix-awards. Er werden tijdens de prijsuitreiking woensdagavond in totaal 15 bronzen en 8 zilveren prijzen weggegeven.
Van de 39 genomineerde campagnes werden er woensdag 23 met een prijs bekroond.
De campagne ‘Upload Cinema‘ van opdrachtgever Filmtheater De Uitkijk, kreeg twee bronzen awards, in de categorie ‘Product Launch | Relaunch | Trial ‘ en ‘Event Communicatie’.
Bureau Lowe & Draftfcb mocht hierbij het volgende commentaar van de jury meenemen: "Een innovatieve campagne binnen de bioscoopbranche. De campagne is consistent, creatief en effectief. Op de pijler inventiviteit scoort de inzending hoog, de oplossing voor het probleem is innovatief en creatief. De gebruikte media passen goed bij de gekozen doelgroep."
Kritiek was er ook: "Strategisch gezien klopt de case echter niet helemaal: de YouTube-avonden liggen niet in lijn met de wat alternatieve programmering van de Uitkijk."
Lemz, voerde het bureauklassement aan met de meeste nominaties, zij wisten in de race naar de prijs voor beste activerende campagne zes nominaties in de wacht te slepen.
Het bureau rekende op meerdere prijzen, liet Mark Woerde, strateeg en een van de oprichters van Lemz voor de uitreiking weten: "Kansberekeningtechnisch zouden wij twee prijzen in de wacht moeten slepen. Ik ben blij wanneer we meer dan twee krijgen." Het bureau mocht uiteindelijk drie prijzen mee naar huis nemen.
Woerde hoopte vooral op een prijs voor de Rexona-campagne . "Deze heeft het bij de SpinAwards niet gered, daar snap ik niks van. Het is een schoolvoorbeeld van hoe je mensen in beweging moet krijgen en een klassiek voorbeeld van integratie van media. Deze case heeft niet de aandacht gekregen die het verdient. Als ‘Zweet jezelf naar Beijing’ wint, dan winnen we als bureau."
Helaas kreeg Lemz hier nul op rekest. Hoewel de commercial niet goed bij het premium en het product past, klopt het gehele plaatje volgens de jury wel. "Er wordt een goede koppeling gemaakt met sport en, de strategie is in orde. Veel mensen zijn langdurig met de actie bezig geweest. Het premium heeft voor veel extra verkoop gezorgd. Echter zijn bepaalde onderdelen van de doelstelling niet gehaald. Dit is voor de jury reden om het voor deze case bij een nominatie te laten."
Bureau TBWANEBOKO nam eveneens drie prijzen in ontvangst. Brons voor de campagne ‘Heel Holland welpt mee‘ in de categorie ‘Sponsorship | Joint Effort’ en tweemaal zilver voor de campagnes ‘Heineken Trom-Pet’ en ‘Hoe Albert Heijn heel Nederland omsmurft’, in de categorieën ‘Sponsorship | Joint Effort’ en ‘Retail | Trade Marketing’.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond