Deel dit artikel
-

Europa tempert resultaten Omnicom

Communicatie- en reclamebureaunetwerk Omnicom boekt een magere omzetgroei omdat adverteerders in Europa terughoudend zijn met hun bestedingen. Dat laten de kwartaalcijfers van de nummer twee in dit segment zien.

Het moederbedrijf van onder meer BBDO, DDB en OMD presenteerde gisterenavond cijfers die laten zien dat de Europese reclamemarkt nog steeds krimpt (PDF) . Geen verrassing, maar Omnicom hangt er nu cijfers aan. De markt waarin men met euro’s betaalt, kromp met 3,4 procent.

Over de volle breedte noteerde de bedrijven een kleine stijging. De omzet groeide met 2,8 procent tot 3,4 miljard dollar. Daarbij zijn Azië en Zuid-Amerika de grote groeiers en Amerika een kleine groeier.

De financiële cijfers van netwerken als Omnicom, WPP, Interpublic en Publicis worden nauwgelet gevolgd omdat ze een indicatie geven van de ontwikkeling van regionale economieën.

Foto: Ralph Hockens (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond