Deel dit artikel
-

“Europese online reclamemarkt groeit met 12 procent”

De Europese markt voor online reclame zal de komende vijf jaar met gemiddeld 12 procent groeien. In 2008 heeft de markt een waarde van 1,4 miljard euro. Dit zegt Forrester Research.

Forrester betrok zeventien Europese landen in het onderzoek. De resultaten werden door het onderzoeksbureau gepresenteerd op een congres in Londen. De omzet op de onderzochte markten bedraagt dit jaar 793 miljoen euro, met een groeipercentage van 12,5 procent, aldus Forrester.

De meeste omzet wordt geboekt in Duitsland, Engeland en Frankrijk. In 2008 bedraagt de gecombineerde omzet op die markten 900 miljoen euro, verwacht Forrester, wat goed is voor 2 procen van de totale reclamebestedingen in die landen. Het Europees gemiddelde ligt dan op 1,5 procent.

De nummers vier en vijf op de Europese markt voor online reclame in 2008 zijn Italië (125 miljeon euro) en Zweden (75 miljoen). De Italiaanse markt zal sterk groeien als gevolg van een toenemend gebruik van breedband internet in het land.

De overigen twaalf landen, waaronder Nederland, zijn in 2008 goed voor 15 procent van de totale Europese markt voor online reclame. Doorslaggevende groeifactoren zijn breedband, het stimuleren van bekendheid met online advertising en een vereenvoudiging van de meetmethoden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond