Deel dit artikel
-

Expertgroep benadrukt belang visual commerce

Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Digitaal kijken is van toenemend belang bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke voorwaarde voor de klantreizen van de toekomst. Dat stelt een groep experts die zich in het kader van ShoppingTomorrow hebben gebogen over het onderwerp visual commerce.

De expertgroep Visual Commerce is ervan overtuigd dat ‘winkelen met de zintuigen’, waar het fysieke retailkanaal lange tijd een monopolie op had, binnen vijf jaar dominant wordt in de digitale winkelomgevingen.

Het visueel betrekken van het publiek kan met allerlei creatieve en innovatieve oplossingen. Bekende toepassingen zijn augmented reality, interactieve schermen en spiegels, gamification, hologrammen, user generated content, virtual reality, CGI (computer-generated imagery) en 3D-modification.

De grootste uitdaging zit hem volgens de expertgroep in het zo ‘echt’ mogelijk maken van de interactie. In de bluepaper wordt een aantal zeer uiteenlopende voorbeelden genoemd, van fonQ tot de Verenigde Naties en van Tony Chocolonely tot een digitaal supermodellenbureau.

Op basis van het gedrag heeft de expertgroep wel vijf persona’s als doelgroep geïdentificeerd: de windowshopper, de beïnvloede shopper, de onwetende shopper, de besluiteloze annex onervaren shopper en ten slotte de no-focus-shopper.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond