FabChannel toont concerten op Bol.com

Bol.com en Fabchannel gaan een samenwerking aan. Op de website van Bol.com is maandelijks een concert te zien van Fabchannel, live vanuit Paradiso of Melkweg.
Volgens oprichter Justin Kniest van Fabchannel blijkt uit onderzoek dat zo’n 20 procent van de kijkers van Fabchannel na het zien van een concert een cd of dvd wil aanschaffen. "Door de samenwerking met Bol.com wordt dat nu een stuk eenvoudiger.”
Fabchannel hoopt met de samenwerking het eigen bereik te vergroten. “De publiciteit die we hiermee genereren is voor ons een winsituatie”, aldus een voorlichter.
Daarnaast meent Fabchannel hiermee ook weer sterker te staan in de onderhandelingspositie met platenmaatschappijen. “Door onze registraties te laten zien aan een zo groot mogelijk publiek kunnen we dat koppelen aan verkoop. We hebben nog steeds toestemming nodig van platenmaatschappijen om concerten te mogen opnemen. Dit maakt onze propositie aan die partijen weer groter”, verklaart de voorlichter.
De online concertzender Fabchannel probeert onder meer met commercials geld te verdienen aan de videostreams van optredens in Paradiso en de Melkweg. Op verzoek van Bol.com zijn de commercials nu uit de registraties gehaald. “In de toekomst komt dat er eventueel wel weer in. Wij willen via onze player geld verdienen, maar hoe dat moet gebeuren, dat model moet nog worden uitgewerkt”, aldus de voorlichter.
Bol.com hoopt met de samenwerking de verkoopcijfers van muziek te stuwen. Marketing Directeur van bol.com Michel Schaeffer: "Bol.com heeft ruim 360 duizend cd’s in het assortiment en is één van de grootste muziekverkopers van Nederland. Wij zijn continu op zoek naar manieren om onze bezoekers muziek te laten ontdekken.”
Met een eerste concert van de Belgische artiest Milow – bekend van de nummer 1 hit “Ayo Technology” – bijt Bol.com het spits af.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Champignon
Kijk! Dat vind ik nou slim en leuk voor beide partijen. Goed initiatief.
Timon
Bol blijft vernieuwen, samenwerken en daardoor innoveren. Top. Echter zou ik er voor zorgen dat het concert tevens ook op DVD te kopen is. Dat blijf ik jammer vinden dat veel online content niet meer naar de offline wereld wordt gehaald. Kunnen veel inkomsten mee worden gegenereerd mbt tot verkoop en je breid je doelgroep uit.
Sjaak
Bol.com is goed bezig.Maar Fabchannel, er gaan miljoenen aan subsidies in, en wat komt er nou eigenlijk uit?