Deel dit artikel
-

Fabrique verzorgt visuele identiteit 3Suisses

Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.

In vijf maanden ontwikkelde het Nederlandse bedrijf de visuele identiteit, een nieuw magazine en het redesign van de website. Drie teams van Fabrique werkten parallel aan de opdracht en reisden regelmatig af naar Noord-Frankrijk om op locatie te ontwerpen en met de klant te zorgen voor snelle afstemming.

De nieuwe identiteit van 3Suisses draait om combineren: Mix & Match. Want één kledingstuk is maar een kledingstuk, door twee kledingstukken te combineren ontstaat een ‘look’. In het concept ‘mixen en matchen’ Fabrique en 3Suisses niet alleen kleding, maar ook merken, stijlen, producten en visuele elementen. Deze gedachte komt ook tot uitdrukking in het nieuwe logo. Met rood als herkenbare blikvanger ontstaat door combineren de unieke 3Suisses look: 1+1=3.

Tegelijkertijd met de nieuwe strategie en de nieuwe visuele identiteit creëerde Fabrique verschillende print middelen, zoals een nieuwe stationary en de ‘magalogues’, een mix tussen catalogus en glossy magazine.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond