Fabrique zet nieuwe koers in

Designbureau Fabrique zet een nieuwe, aangescherpte positionering in de markt. Naast het designwerk in het digitale domein wil het ook zijn expertise in het fysieke domein, bijvoorbeeld industrieel ontwerp, beter naar voren brengen.
In de afgelopen dagen publiceerde directeur Matthijs Klinkert een blog met daarin een toelichting op het waarom achter de nieuwe website op Fabrique.nl. Drie vragen om toelichting:
Aangescherpte positionering, wat houdt dat in?
Het is in zeker zin het aanbrengen van meer focus en het ons meer richten op de dingen waarom we ooit zijn gaan ontwerpen bij Fabrique. Dat gaat voor ons over het oplossen van ‘echte’ problemen, ons echt verdiepen in vraagstukken middels research en bijvoorbeeld het verbinden van ontwerp voor scherm met de fysieke wereld. Dat laatste is ook echt heel voelbaar in onze roots in industrieel ontwerpen. Dat is anno 2016 ook een veel relevantere competentie dan vier jaar geleden toen de wereld daar nog niet klaar voor was.
Leg uit?
Projecten in de fysieke ruimte zijn daarvan een goed voorbeeld. We werken momenteel aan een apparaat in de publieke ruimte, ik mag nog geen details geven, waarin we de engineering van het ding met onze industrieel ontwerp-BV doen. Samen met hen stemmen we de werking op het scherm af op de fysieke onderdelen van het apparaat.
Helder; specialisatie in een wereld van consolidatie. Hoe vertel je dat aan de wereld?
We gaan ons in onze communicatie meer richten op juist de bijzondere aspecten van onze opdrachten. Zoals onze bijdragen aan nieuwe diensten bij servicedesign. Dan vertel je over andere onderdelen van je werk dan het geheel, de zaken waar je trots op bent. Zaken die je positionering kracht bij te zetten. We zijn hard bezig te kijken of er op het domein van bijvoorbeeld servicedesign ook prijzen te winnen zijn. Zo hopen we uit het geijkte rijtje prijzen, DIA, Spin Awards, Red Dot te kunnen springen naar iets wat mensen nog niet kennen van ons.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond