Deel dit artikel
-

Facebook Credits te koop in bakstenen winkel

Winkelketen Target gaat als eerste retailspeler zelf cadeaubonnen verkopen die ingewisseld kunnen worden voor de virtuele munteenheid van Facebook.

Target, een grote winkelketen in de Verenigde Staten verkoopt de cadeaubonnen per 5 september voor bedragen van 15, 25 en 50 dollar. Met de Facebook Credits kunnen gebruikers virtuele goederen op het sociale netwerk kopen en ook in enkele van de games op Facebook.

Gebruikers kunnen offline de bon kopen om deze in te ruilen tegen de virtuele munteenheid. De cadeaubonnen zijn exclusief voor Target gemaakt. Facebook breidt hiermee het bereik uit van Facebook Credits. Van de Credits wordt verwacht dat het komend jaar goed is voor een derde van de omzet van Facebook.

De overgang van virtuele munteenheden die offline verkocht worden gebeurt steeds vaker. Ook Zynga, bekend van Farmville en Maffia Wars, liet eerder dit jaar weten pre paid gamebonnen te gaan verkopen in bakstenen winkels.

In Maleisië wist een online betalingspartij, MOL, eerder een deal te sluiten met Facebook. Hierdoor kunnen gebruikers zogenoemde MOL-punten bij offline winkels kopen en deze vervolgens omzetten in virtuele Facebook Credits.

Gebruikers van Facebook kunnen applicaties kopen en op hun profielpagina installeren. Ze betalen niet met echt geld, maar met de virtuele muntjes. Het bedrijf zette daarmee de eerste stap richting de creatie van een nieuwe, besloten economie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond