Deel dit artikel
-

Facebook en Omniture intensiveren samenwerking

Facebook en Omniture gaan de samenwerking verstevigen. De deal moet onder meer betere analytic-mogelijkheden bieden waardoor adverteerders Facebook optimaler in kunnen zetten als marketingkanaal.

De twee spelers bundelden de krachten een jaar geleden, voornamelijk door adverteerders analytische instrumenten te bieden om gebruiksgegevens naar boven te halen bij applicaties en advertenties.

Binnen de nieuwe deal richten de twee bedrijven zich op de mogelijkheid om het media-inkoopbeleid op Facebook te automatiseren en analytic-mogelijkheden die meer de diepte ingaan als het aankomt op het gebruik van de advertenties door de Facebook-leden.

Voor Facebook wordt een grote groei in advertenties verwacht de komende jaren. Het aantal Nederlandse gebruikers groeit al mee. In april vorig jaar waren dit er nog iets meer dan 1 miljoen, in maart dit jaar zijn dat er al meer dan 2 miljoen.

Het sociale netwerk had in januari dit jaar nog 3,302 miljoen unieke maandelijkse bezoekers wereldwijd. Deze bezoekers waren in januari tezamen goed voor 304 miljoen pageviews.

Omniture werd in 2009 nog overgenomen door Adobe voor bijna twee miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond