Deel dit artikel
-

Facebook helpt ontwikkelaars met promotie apps

Facebook gaat mobiele ontwikkelaars helpen met het promoten van hun apps. Zij kunnen voortaan adverteren voor hun app via Sponsored Stories, advertenties die tussen de berichten van gebruikers staan.

Die advertenties verschijnen voorlopig in de app van Facebook zelf. App ontwikkelaars kunnen  in de hiervoor ontwikkelde App Dashboard hun doelgroep en het budget aangeven, en of het om een iPhone- of Android-app gaat.

Facebook wordt door 543 miljoen mensen via smartphone of tablets bekeken. Alleen al in de afgelopen maand heeft de app gebruikers 146 miljoen keer verwezen naar Apple App Store of Google Play.

Drukt de gebruiker voortaan op een advertentie, dan wordt hij automatisch naar een van de appwinkels verwezen.

Facebook begon met advertenties tussen berichten in februari. Daarmee wordt nu zo’n 1 miljoen dollar per dag verdiend.

Sinds gisteren kunnen ontwikkelaars van apps voor het Facebook platform ook abonnementen gaan aanbieden. Op die manier kunnen ze extra inkomsten genereren uit het gebruik van bijvoorbeeld games. Partners als Kixeye, Playdom en Zynga experimenteren hier al mee. Gebruikers kunnen onder meer via credit card en PayPal betalen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeremy Timessen

Facebook begint eindelijk door te krijgen dat het de verwachtingen van investeerders niet waar kan maken met advertenties alleen, mooi zo. Google is al een stukje verder met dat soort dingen, iemand enig idee hoeveel een aandeeltje Google waard is?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond