Deel dit artikel
-

Facebook knaagt aan displaymarktaandeel zoekmachines

Facebook streeft Yahoo voorbij op het gebied van display. Het eerste kwartaal van dit jaar wist het sociale netwerk de displaymarkt in de Verenigde Staten aan te voeren met 176 miljard advertentie impressies, een marktaandeel van 16,2 procent.

Dat blijkt uit cijfers van ComScore.

Het nieuwe marktaandeel van Facebook is meer dan verdubbeld in vergelijking met voorgaand jaar, toen bleef het sociale netwerk steken op een 7,5 procent. Facebook mag dan meer display advertenties uitserveren, de prijs voor een dergelijke advertentie is doorgaans op een sociaal netwerk lager dan het geval is bij Yahoo.

Yahoo, dat lang volgens de cijfers van ComScore lang aan kop ging in de displaymarkt, moest het eerste kwartaal van 2010 genoegen nemen met een tweede plek en een marktaandeel van 12,1 procent (bjina 132 miljard advertentie impressies). Microsoft Sites, Fox Interactive Media en AOL LLC nemen de volgende plekken in met respectievelijk een marktaandeel van 5,5, 4,9 en 2,9 procent. Google Sites staat op de zesde plek met 2,4 procent.

In totaal kregen internetgebruikers in de Verenigde Staten het eerste kwartaal van dit jaar 1,1 biljard display advertenties voorgeschoteld, zo becijfert ComScore. Dat komt neer op een stijging van 15 procent in vergelijking met voorgaand jaar.

Het IAB in de Verenigde Staten kwam ook met cijfers. In samenwerking met PricewaterhouseCoopers werd berekend dat de totale online advertentie-inkomsten het eerste kwartaal van dit jaar uitkwamen op 5,9 miljard dollar, een stijging van 7,5 procent in vergelijking met voorgaand jaar. Dat is lager dan de 6,3 miljard dollar in het vierde kwartaal, maar het hoogste cijfer voor een eerste kwartaal ooit gemeten.

Bron foto: trialsanderrors (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond