Deel dit artikel
-

Facebook start automatische verkoop premiumadvertenties

Facebook is begonnen met de automatische verkoop van premiumadvertenties via partners Blinq Media, StormMC, TBG Digital en AdParlor. Deze advertenties verschijnen aan de rechterkant van het prikbord van het sociale netwerk.

Tot nu toe moesten deze advertenties via het verkoopkantoor van Facebook zelf worden ingekocht, waarbij ook een minimum afnameverplichting gold. Dat is dus niet meer zo, al meldt AdAge Digital dat Facebook de plaatsing van de advertenties nog wel moet goedkeuren.

Advertenties worden verkocht tegen een vaste CPM (cost per mile, oftewel prijs per duizend impressies) voor campagnes die beginnen vanaf 35.000 dollar. Daarmee zijn deze advertenties niet interessant voor kleinere adverteerders, die overigens al via derden konden inkopen.

Het Nederlandse StormMC uit Groningen fungeert als Nederlandse partner.

Deel dit bericht

2 Reacties

Tim

$35,000 CPM? Lees ik dit nu verkeerd of wat?

Sebastiaan

Ik denk dat je het verkeerd leest. Volgens mij begint een campagne met een budget van 35k

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond