Deel dit artikel
-

Financial Times: 1 miljoen digitale abonnees

De Engelse zakenkrant is over de grens van 1 miljoen digitale abonnees gegaan. Omgerekend is de digitale oplage van de krant nu voor vijfenzestig procent in nullen en enen en vijfendertig procent van papier.

Een jaar eerder dan voorspeld bereikt de Financial Times de vooral psychologisch belangrijke grens. Dat gaat gepaard met een omzet van 383 miljoen pond en operationele winst van 25 miljoen pond.

Het bereiken van deze mijlpaal is geen toeval of geluk en zeker geen wijsheid. De FT experimenteert al sinds 2002 met een digitaal slot op de site. Eerst konden enkel geregistreerde gebruikers een x-aantal artikelen lezen gedurende een bepaalde periode. De krant probeerde hen vanaf daar te upsellen. In 2015 werd een echte paywall ingevoerd en ligt de nadruk overwegend op het verkopen van (proef)abonnementen.

Zeventig procent van de lezers van de zakenkrant bevindt zich buiten het VK.

Begin maart 2019 nam de FT een meerderheidsbelang in The Next Web. Aan het einde van diezelfde maand kocht de eigenaar van de FT, het Japanse Nikkei, de meerderheid in Deal Street Asia.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond