Deel dit artikel
-

Flexshopper niet uitgekeken op winkelstraat

De Nederlandse online consument mag zich dan graag online oriënteren, iets minder dan de helft is nog altijd bereid om in de winkel te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van vervoerder UPS dat gisteren op Emerce eRetail in Bussum werd gepresenteerd.

UPS keek specifiek naar de zogenoemde flexshopper, die meerdere kanalen gebruikt voor zijn bestellingen. De flexshopper gebruikt nog steeds overwegend desktop en laptop om thuis te bestellen, al zit er 34 procent groei in het gebruik van mobiele apparaten (in 2014). Toch worden mobiele apparaten nog niet echt gebruikt voor het bestellen zelf: een kleine 13 procent is m-commerce.

De flexshopper wil zijn bestelling graag nog in de winkel ophalen en daar liggen volgens UPS kansen, aangezien drie op de tien kopers dan vaak ook nog wat extra’s kopen. Wel vinden ze de winkelervaring vaak maar matig.

Uit het UPS-onderzoek van comScore blijkt ook dat negen op de tien consumenten online bestellingen niet voltooien. De belangrijkste reden daarvoor is dat er te weinig betaal- en bezorgopties worden geboden. De conversie gaat omhoog als consumenten bijvoorbeeld bestellingen in de winkel of ophaalpunt kunnen oppikken, zegt UPS.

Yuri Turkov / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond